Menu
Reply
  • 8
  • 0
  • 0
helper741
Joining in
371 Views
Message 1 of 7
Flag for a moderator

payment not showing on account

My bill as of last night was £68+ owing. I paid £30 last night and my account was not updated. I've just paid the remainder of the bill.

I didn't want to pay the entire bill because I had no broadband from the 1st of Feb to the 20th of Feb.

I don't know why my account wasn't updated after my payment last night.

It's been impossible as usual to get through on the phone.

I'm totally fed up with VM at this moment. Ever since the company was sold standards have dropped.

I want a refund for the 20 days without broadband.

Daniel Butcher

0 Kudos
Reply
  • 6.22K
  • 316
  • 1.39K
Superuser
Superuser
351 Views
Message 2 of 7
Flag for a moderator

Re: payment not showing on account

If you want a refund you will need to pay the full bill and then challenge them for a refund. Else you will end up as a credit defaulter on your credit score + account.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
All posts made are personal opinions as I do not work for VirginMedia.
Kudo's a post if you find it useful and want to say thanks
Mark a post as a helpful answer if it answers your question

0 Kudos
Reply
  • 23.59K
  • 905
  • 1.72K
Forum Team
Forum Team
338 Views
Message 3 of 7
Flag for a moderator

Re: payment not showing on account

Hi Daniel, 

Thanks for your post and apologies to hear you were having an issue with your broadband and now your billing too Smiley Sad 

Whenever you manually make a payment, depending on how you pay, it can take a few days to reach us and then a further 24 hours for your account to actually update. The best way to have you account update automatically is to pay via Direct Debit. 

In terms of credit, Sam_L did advise you needed to speak to the team on 150 / 0345 454 1111 as we were unable to help you with this. We don't refund call charges as the option is always there for you to have a landline with us thus giving you free calls. 

The 0345 454 1111 is charged at a low rate as per with OFCOM's guideline's and most Mobile Phone companies, use the minutes spent on these calls as part of your package (this you will need to check with them). 

I can see, since posting, the team have spoken to you regarding payment methods going forward. 

If you have any further issues, pop back and let us know.

Thanks,

Kath_F
Forum Team

Tech fan? Have you read our Digital life blog yet? Check it out



0 Kudos
Reply
  • 2
  • 0
  • 0
Darkling
Joining in
172 Views
Message 4 of 7
Flag for a moderator

Re: payment not showing on account

I am having the same problem with payments not showing on my bills and accounts, also every time I try to make a payment online , I keep getting the message internal error has occurred, I have been paying my bill every week and should be in credit by roughly £10 , I refuse to pay any charges due to this problem , I know it might take a couple of days for it to be processed, but A month is a bit stupid. 

0 Kudos
Reply
  • 23.59K
  • 905
  • 1.72K
Forum Team
Forum Team
153 Views
Message 5 of 7
Flag for a moderator

Re: payment not showing on account

Hi Darkling, 

 

Thanks for your post and welcome to the forums. it's really great having you on board with us in the Community. 

 

I'm sorry to hear that you are having an issue with your payments being made. 

 

Usually any card payments made take 24 - 48 hours to reflect on the account. Sometimes My Virgin Media won't update until your next bill is due so it's possible the payments are making their way to your account but the balance just isn't updating. 

 

Speak to the team on 150 / 0345 454 1111 for them to check on this for you Smiley Happy

 

Thanks,

Kath_F
Forum Team

Tech fan? Have you read our Digital life blog yet? Check it out



0 Kudos
Reply
  • 2
  • 0
  • 0
Darkling
Joining in
142 Views
Message 6 of 7
Flag for a moderator

Re: payment not showing on account

How about a non robot message, I have been told I owe 2 months , I have now got a late charge , I should be totally up to date, but this useless company is messing me about, I would like real answers, not some fob off.
0 Kudos
Reply
  • 1.13K
  • 53
  • 69
Forum Team
Forum Team
115 Views
Message 7 of 7
Flag for a moderator

Re: payment not showing on account

Hi Darkling

 

Welcome to the Community and thank you for posting.

 

Sorry to hear you are experiencing some issue with billing.

 

Have you been able to log into My Virgin Media to check your bills? you will be able to see a break down of your bill in here and what payments have been made and when.

 

If you need any further help let me know.

 

Take care

 

Louise 


Forum Team

New around here? Find out more about the Community by checking our "Getting started guide"

0 Kudos
Reply